Sila CLICK kat sini. sure xmenyesal.

Tuesday, June 14, 2011

Photoshopping!!! Zombieing...

Tgn bosan-bosan ni tetiba ada mood plak nak main-main dgn photoshop ni..aku pn search la youtube, tgk tutorial..tertarik plak nk belajar manipulate gambar org jd zombie.so aku pn tgk la tutorial ni..


aku pn belajar la step by step..first time ikut bulat-bulat la ape yg dia ajar tu. Tension bila xtau nk ikut step. Aku tak putus asa, nk siapkan jugak. aku call member, search google.. akhirnya..

1st Try
Ni gambar member aku (mas asmar ashraf). Dia la yg selalu push aku main editing ni balik. Dh agak lama la aku stop main editing ni.

Bila 1st try aku ni dalam kategori buruk..aku try lagi dlm masa 12jam lepas percubaan pertama. Kali ni aku tak ikut tutorial tu bulat-bulat,ada jugak aku tambah tolak sendiri,tp masih guna cara yg kat tutorial tu. dan gambar Bf aku plak jd mangsa. tengok ape jd..Hasilnya..Jeng..Jeng..



2nd Try
Amacam?? ada improvement ke lagi teruk? pada pandangan aku, ok la drpd yg first tu.burn terus. yg ni nampak la muka kan..

masih nk baiki kelemahan dan hafal langkah dgn tools yg dia guna, aku buat lagi..kali ni guna gambar jimi yg ada kat dlm album new year kitorang. bukan apa,dh xde gambar yg sesuai dah.aku rembat jela gambar sapa yg ada.
p/s: jangan marah ye jimi ^_^

3rd Try
kali ni aku xtau nk cakap apa..masih xmau menjadi. -sigh-

Asyik guna gambar lelaki je kan, kali ni buat zombie pompuan plak. Haha..cari punya cari, jumpa gambar member aku. hanim..haha.thanks la pinjamkan muka untuk dizombiekan.
4th Try
Perghh..kali ni aku edit dgn background sekali. xpuas hati betul..

Dah habis gambar orang, gambar aku la plak..try edit gambar sendiri plak tengok jadi apa.

5th Try
macam ni la muka aku bila dizombiekan..haha. by the way, zombie apa yg cantik kan.haha. ni la hasil kerja aku selama 3 hari berturut-turut aku menghadap komputer. masih dalam proses belajar. harap kepada sesiapa yg pandai sila komen dan bagi tunjuk ajar..aku nk buat zombie yg menarik and COOL!!


2 comments: